Sunday, May 31

June?

Assalammualaikum & hi!

Yes i'm still here, still alive, still breathing; same as always. I'm not fine macam biasa. Huhu. So esok dah june, so 6months to go for 2016. WOW JUST WOW. Tak lama lagi ramadhan. Oh yeah, kan from the previous post i said that i went to puncak alam utk continue form 6 kan yeah i end up transferring to bukit gading which i thought heh maybe ok kot sekolah gading. OK KOT. Dekat sekolah puncak alam tu about 2hari je then tukar. I thought bila form 6 tak ramai, but then bila sampai dkt bukit gading ambik kau i was wrong i feel sooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo awkward sebab it felt like first day of darjah satu. So awkward and i have to make friends which is pretty hard for me, i'm not even sure if people like being friends with me but it turned out, pretty good i guess. Majority budak bandar baru, and muka familiar. The first two weeks was fine but damn the taklimat kills me.
The first of class pun okay, everything was fine Alhamdulillah. 6B2 was the best thing i could ever ask for. 55+ orang dalam kelas ko rasa macam mana? Lagi lagi semua kaki selfie memang ngam terox la but man kalau dah habis stpm nanti mesti rindu gila. Huhu. So cuti dua minggu ni, memang full with assignments and bukak sekolah nanti ada ujian for pa. Alang alang free ni, apa salahnya update kan. I have no idea nak update apa, tapi sebab bosan and yelah aku pun krik krik jugak so luah lah dekat sini. Nak meet up dengan besties pun dorang dah kena pergi Uitm. I was kinda sad sbb i didnt get tawaran nak pergi uitm bila banding dengan kawan kawan yang dapat, takpelah bukan rezeki kan. Dah dapat form 6 pun kira okay. Haaaaaaa!!! I JUST REMEMBERED sebelum ni aku ada kata aku dapat lesen at the end of the month kan, 21/5 ada jpj test HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Dia punya nervous tu jgn kata lah kan, sebab yelah sebelum ni mana ada experience then tahu tahu je dah nak jpj. QTI pun gagal pft but the second time QTI tu lepas ah Alhamdulillah. 
I was once said to myself, ''kalau lepas dalam litar dengan lepas rpk tu dah kira okay dah tu." Betul lah orang kata, kata kata tu doa. Aku lulus dekat litar dengan rpk jelah. Lupa pulak aku nak tambah, lulus dekat jalan raya sekali. Sampai turn aku utk test dkt jalan raya, masa tu hujan lobat dah reda so dah buat rsm semua dengan Bismillah aku tekan clutch masuk gear satu (kereta goyang goyang jugak la nervous punya pasal) sampai je dekat luar tak sampai 5 min kot dekat luar ...

Jpj: Kenapa slow sangat? 
Me: ( i started to panic 5%) *tekan clutch masuk gear 2* KERETA PULAK TERUNDUR :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Jpj: EH EH *PIJAK BREAK TARIK HANDBREAK AGGRESSIVELY*
Me: (jpj panic aku pun panic jugaklah) (muka tahan nak nangis je weh)

Then jpj tu suruh tukar, bagi dia bawak. 3minutes of silence in the car, and aku pun bersuara........


Me: Apa salah saya? Saya tekan clutch ke? (i was *this* close utk nangis)
Jpj: Awak tekan clutch tak sampai. Awak patutnya jgn tukar gear time dekat nak naik bukit.

I was like how can i dumb ahahahahhahahahahhahahahahahahahahaha tapi tak sampai lagi bukit road tu je pelik hmmmmmmm nasib jpj tu baik takpelah ada hikmah disebaliknya. Maybe on khamis ni jpj lagi, insyAllah aku takkan lupa nak tukar gear awal awal. I'm sorry my story isnt as interesting as before. Maybe its a part of growing up kot or is it just me.... Hmmm saya rasa saya nak bersuara sikit lah tentang isu isu semasa. Bukan provoke tapi bersuara ceh this is my opinion ah. Okay first, there this one time i scrolled down my moments dekat wechat then i saw this post, dakdak suka kopipes tu. Tapi dia kopipes pasal agama so why not baca kan, maybe i can gain some knowledge then the one of the isi dalam post tu tulis cam ''sebarkan agar umat islam yang tahu. Salam bermaksud celakalah kamu bla bla bla" Sedih bila aku baca. Sedangkan kita as umat islam, taktahu maksud salam tu apa. I also ada stalk (yes i am a stalker when it comes to bab agama ite nak tawuu jugee hikhik) this jawapan, ada this hamba Allah tanya ''boleh ke kita type Salam je instead of Assalammualaikum?" Then this person jawab, salam bermaksud sejahtera. Seeloknya Assalam. Or lebih afdhal Assalammualaikum. Aku sedih la bila orang ingat salam tu celaka. Celah mana celaka? Kalau korang ada nampak orang post macam ni ke kan even dakdak rempits yang post, tegur lah. At least dorang sedar.

Lately, ive got the blues. Since today is sunday, so i got the sunday blues. Every sunday aku sedih. Mengapakah? I dont know. But i bought this book and im going to share la sikit kan #Tazkirahsemanismadubersamasisthor  

Daripada Aisyah r.a katanya, Rasullulah saw bersabda, maksudnya:

''Apabila banyak dosa-dosa seorang hamba dan tidak mempunyai apa apa untuk menghapuskannya, maka Allah mengujinya dengan kesedihan untuk menghapuskan dosa dosanya'' (Riwayat ahmad)

So bila fikir balik, takpelah. Aku redha semua ni. Mampu berdoa je awak awak sekalian. Syukur beli buku tu. Also aku nak menyelit sikit abt myself, im not that krik krik sebab most of my friends ingat aku krik krik. 50-50 ah. Ada mood lah aku ni pun. But u can say that i'm kind of friendly. Maybe a bit blur at first tapi hey i dont bite. These braces of mine wont hurt you. So sampai sini jelah kot. Take care!