Thursday, April 16

THE BIGGEST PLOT TWIST



Assalammualaikum.
AHA HERE I AM AGAIN I THOUGHT FOR SURE I WAS GOING TO END UP DEKAT IPTS BUT NAH MAN IM WRONG. YEAH IM WRITING IN CAPS BECAUSE IDK AHA okay post sebelum ni i did said that i'm going to banting right, but then i changed my mind. It's not that i dont like it, it's because i got a tawaran untuk form 6 also dapat dekat sekolah puncak alam. Idk why i'm so excited. Tbh i never had a tawaran like that before untuk sambung belajar ke situ ke sini. I'm not even active in academic nor curriculums. 
Last year, ada hamba Allah ni tanya aku nak sambung mana lepas spm and masa tu pun aku tak terfikir langsung untuk sambung mana. Dia terangkan lah pasal form 6 ni. 

Hamba Allah: farah nanti nak sambung mana?
Me: taktahulah tak terfikir pulak.
Hamba Allah: Try la form 6. Mmg ramai pandang rendah dekat form 6 ni, sebab mindset orang '' ala form 6 susah '' '' aha budak sekolah lagi mende do'' '' bazir masa je'' Dorang tak masuk form 6 lagi kata dah susah. Memang kita dalam sekolah but bila lepas dah habis stpm (dengan cermelang sebab subjek dia max 5 je) kita terus ke degree & umur pun masih muda banding dengan diploma.

Panjang hamba Allah tu cerita. Tapi betul jugak, nak ke peringkat diploma pun kena struggle jugak. Sama je aku rasa, cuma yang beza keadaan jelah. Aku perasan lah kan, bila dah 18 ni macam macam terjadi. I mean betul lah orang kata, ada masalah dengan kawan/family/diri sendiri. My advise is, jadi matang bila nak selesaikan otherwise it'll get worst. Anyway, i got jurusan kemanusiaan andddddd aku ingat boleh pilih tempat sendiri rupanya dia dah tetapkan. 

Me: Ayah, farah dapat tawaran utk form 6. Dekat puncak alam. 
Ayah: Bagus lah tu. Transportation macam mana? 
Me: Taktahulah. Kalau takada transport, takboleh lah eh?
Ayah: Ayah pun taktahu. Takpelah farah, ayah korbankan masa ayah lah untuk hantar pergi balik. Tapi farah kena ingat, farah ambik form 6 ni kena struggle lah. Jangan jadikan sakit sebagai alasan. Ayah pun sakit, lagi teruk dari farah tapi hidup kena teruskan. Carry on with our lives.

Speechless as heck. Sedih weh aku dengar ayah kata macam tu. Takapalah, insyAllah ada transport. Maybe next month i got my driver license sooo senang lah. I dont want to be a burden especially for ayah. I did some research about form 6 ni, subjek dia kita boleh pilih sendiri. Alhamdulillah!! Maybe degree nanti kot i got the course that i want aha. I still cant believe that after all the tawaran i got, thru day and night aku fikir HOW AM I GOING TO SURVIVE WITH MY RESULT HOW AM I GOING TO SURVIVE THERE & aku ingat muktamad lah keputusan aku untk ke IPTS tu rupanya tak. U know i had this strong feeling and deep inside me ada this semangat utk study lol i hope tak pudar lah semangat tu. PULUN FARAH PULUN! Bukan mudah semua ni tapi InsyAllah dipermudahkan. Maybe lepas ni boleh la kot update lagi. So thank you and takecare.