Saturday, February 2

New Resolution?

Hi. Assalammualaikum :)
Its February already! New year, new month, new resolution and bla bla bla. Lol. Soo tahun ni aku dah 16 tahun. And still sakit. Yeah. Anyway, aku tahun depan dah spm. Cepatnya?!?! Masa first day sekolah, dengan bangga aku datang. Dengan senyuman yang tak berapa nak lebar, jejak kaki dekat sekolah. Actually tak sabar kot nak tahu dapat aliran apa. Start lah, dengan perhimpunan/lagu sekolah bagai tu. Dengan ''sepatah dua kata dari pengetua'' tu. But it was okay, dapat jumpa besties sekian lama tak hang. Lama lah juga cikgu suruh itu suruh ini. Finally, cikgu nak bagitahu pasal aliran. FINALLY~ Cikgu mula dengan kelas Seni. Aku berharap sangat aku dapat kelas sastera. Lepas seni, tassawur,ICT then tiba tiba ert. Sekali nama kawan aku kena panggil. Dia dapat masuk kelas ert. Aku dah macam .......... whuttt. Am i going to be alone or something? 3saat kemudian* Cikgu panggil nama aku. Pfft aku masuk kelas ert ke siaaaaaaa?!?! Tak pernah terdetik nak masuk ert. In fact, i didnt know anything about it. Yelah jarang melepak dekat dapur untuk masak. Selalu lepak dekat depan peti sejuk je. Wakakaka. Anyway, at least aku ada juga lah kawan. Daripada alone. Forever. Kelas ERT tu pun, semua perempuan. Dalam 20 orang je. Aku ingat, kelas perempuan ni tak adalah bising. Aku salah rupanya. Kebetulan kelas sebelah pun semua perempuan juga memang bising lah. Main kejar kejar, jerit jerit. Fuhhh~ Belajar pun belajar juga. Cikgu pun okay lah sebab dapat kelas semua perempuan. Aku tanya opinion besties aku pasal nak masuk kelas sastera. Dia kata ramai nak masuk. Bm at least kena B dengan apa tah. Geo kot. Idk. Geo aku tak adalah bagus. Nak masuk kelas sains tapi apakan daya, result pun pfft. Maths tersangatlah spoil. Kalau maths okay, ish dapat masuk kelas sains. Hmm first time belajar ERT, ingat kan buka buku terus jahit ke apa. Rupanya belajar pasal nutriens semua. Okay lah ada basics masa form 2. Aku tak reti jahit actually or even masak :( But hey! Im learning. Soo next topic, yeah aku still sakit. Yup. Aku berharap sakit ni hilang, tapi tambah teruk. Cukuplah setahun merana :( Taknak lah lagi setahun merana. Aku taknak lah sakit tahun ni, tahun ni form 4 and tahun depan dah form 5. Kena lah focus. Tapi makin teruk :( Tulang aku sakit balik. Teruk pulak tu. Migrain teruk. Semenjak ni sesak nafas. Dua hari yang lepas aku ambik morphine. Hambik kau~ Khayal pergi sekolah. Otp w intan payung pun macam orang gila. Aku gelak sendiri weh. Pergi sekolah pun, macam happeee je. Dalam kelas aku duduk sorang sebab ada lah orang tu enn pergi hospital. So im alone that day. And that day was unforgetable. Eh? Haa betul lah. Aku minta correction tape dekat kawan aku pun, macam entahlah. Orang yang nampak jelah tahu. Jalan pun macam orang mabuk. 9bulan ambik morphine tak adalah khayal tapi lemah lah. Tahun ni je pelik sikit. Tiba tiba khayal. Entah lah. I dont know what to say. Berat aku pun makin improve! Naik 3kg dalam 2hari. Tapi tinggi je tak improve. Dat make me sad *lap air mata* Okay thats about it. I think. Bila bila aku free aku update lagi. Bukan best pun enn. Tahu dah. Hmm ok farewell! xx